کتاب آموزش خدمات ثبت احوال منتشر شد
ساعت ۱٠:٢٩ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۳٠   کلمات کلیدی:
کتاب آموزش خدمات ثبت احوال منتشر شد      
   

 

زهرا ناصری، مدیرکل امور خدمات ثبتی غیردولتی سازمان ثبت احوال کشور در حاشیه نشست تخصصی بهبود روشهای خدمات هویت ملی با اعلام این مطلب افزود: سازمان  ثبت احوال برای واگذاری خدمات خود هیچ واسطه و نماینده ای ندارد و کلیه امور واگذاریها با همکاری مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و سازمان ثبت احوال کشور صورت می پذیرد.وی ادامه داد: متن کامل دستور العمل چگونگی ارائه خدمات این سازمان که یک نسخه از آن در اختیار این پرتال قرار گرفت، در سایت این اداره کل نیز قرار گرفته است.ناصری ادامه داد: هیچیک از مرتبطین و کارکنان این سازمان در امور واگذاری خدمات ورود و مداخله نداشته و تصمیم گیری در این خصوص از طریق اداری تعیین شده صورت خواهد گرفت. وی سایت اینترنتی این اداره کل را تنها مرجع رسمی اخبار خدمات هویت ملی (ثبت احوال) اعلام کرد.

 

 


 
بیمه نامه مسئولیت به جای ضمانت نامه بانکی تصویب شد
ساعت ۱٠:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۳٠   کلمات کلیدی:

 

تصویب شد: بیمه نامه به جای ضمانت نامه بانکی        
 
 

جایگزینی بیمه نامه مسوولیت به جای ضمانت نامه بانکی از سال 1390 برای کلیه دفاتر امکان پذیر شد.

براساس این گزارش، این تصمیم در نشست کمیته تخصصی پیشخوان دولت ریاست جمهوری اخذ شد. در این جلسه با اشاره به هزینه کمتر و بهره دهی بیشتر بیمه در مقایسه با ضمانت نامه بانکی و تسهیل امور دفاتر پیشخوان دولت مقرر شد سامانه آنلاین تهیه بیمه مسوولیت دفاتر در اسفندماه سال جاری افتتاح و دفاتر کشور طی اسفند و فروردین ماه ملزم به تهیه بیمه نامه مسوولیت دفاتر می گردند.

این بیمه نامه به صورت الکترونیکی صادر گردیده و تاییدیه آن به کارگروه استانی ارسال می شود. در این صورت، دفاتر برای ارائه خدمات دستگاههای اجرایی نیازی به تضمانی متعدد و متنوع ندارند و بیمه نامه واحد، جایگزین همه تضامین دفاتر نزد تامین کنندگان خدمات خواهد بود. هزینه این بیمه نامه برای پوشش 500 تا 700 میلیون ریالی، بین 80 تا 130 هزار تومان تخمین زده می شود.

در صورت وقوع خسارت از محل ارائه خدمات دفاتر به مردم، با تایید کارگروه استانی، شرکت بیمه خسارت مردم را بدون فوت وقت به آنان پرداخت می کند که این امر موجب کاهش چشمگیر شکایات و مراجاعت مردم به استانداریها و سایر خدمات دهندگان خواهد شد.

نمایندگان وزارت کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رفاه و تامین اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی نیز از اجرای این طرح استقبال نمودند. با اجرای این طرح سالانه به طور متوسط 20 میلیارد ریال از هزینه دفاتر در سطح کشور کاسته خواهد شد که کمک اقتصادی قابل توجهی به این قشر خدمتگزار خواهد بود.


 
آموزش و آشنائی با مبانی خدمات الکترونیک هویت ملی
ساعت ۱:۳٦ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/٢۸   کلمات کلیدی:
در پی اطلا عیه کانون سراسری دفاتر پیشخوان دولت در خصوص آموزش ثبت احوال و استعلام انجمن صنفی استان تهران ، بخشنامه معاونت محترم اموزشی ونیز بخشنامه ثبت احوال استان تهران صادر و منتشر گردید که بر اساس آن الزام طی دوره آموزش عمومی وتخصصی برای کلیه عوامل مرتبط با ارائه خدمات ثبت احوال در دفاتر پایلوت الزامی و اجباری بوده، تحت نظر مرکز اموزش و پژوهش سازمان ثبت احوال و با فوریت اشاره شده انجام میگیرد.
 ونیز در خصوص متقاضیان فراگیری آموزشهای ارائه شده با توجه ?به اطلاعیه کانون کشوری در سایت epishkhan.org وچگونگی ثبت نام را ازطریق www.epishkhan.ir را به اطلاع همکاران گرامی میرساند

 
اصلاح کارمزد و حق السهم دفاتر روی میز دولت
ساعت ٧:٤۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/٢۱   کلمات کلیدی:
اصلاح کارمزد و حق السهم دفاتر روی میز دولت        
 

  

مطالعه قیمت تمام شده خدمات در دفاتر پیشخوان دولت انجام گرفت و نتایج آن ابلاغ خواهد شد.

احمد بزرگیان رئیس کمیته تخصصی پیشخوان دولت با اشاره به این مطلب گفت: برابر تقسیم وظائف صورت گرفته، مسوولیت بررسی و پیشنهاد کارمزد خدمات با این کمیته بوده و معاونت نیز در اجرای مسوولیتهای خود، بررسی میدانی با گستره سراسری انجام داد. معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ادامه داد: طبق مطالعات اولیه، در سال جاری و بدون اعمال ضرائب مربوط به هدفمندی یارانه ها در قیمت تمام شده خدمات، حداقل قیمت تمام شده یک خدمت در دفاتر پیشخوان دولت، 1400 تومان می باشد و چنانچه خدمات ویژه دیگری از قبیل اسکن، پرینت، ورود اطلاعات، توزیع، جمع آوری از محل، پرداخ الکترونیکی و مانند آن نیز توسط دفتر انجام شود هزینه آن به طور جداگانه محاسبه می گردد. وی خاطرنشان کرد: دستگاههای اجرائی از طریق حق السهم یا کارمزد نقدی از خدمات گیرندگان موظف به تامین قیمت تمام شده خدمات دفاتر می باشند که این موضوع به استانداران و روسای دستگاههای خدمات دهنده ابلاغ می شود. وی اصلاح کارمزد و حق السهم دفاتر را پس از 6 سال ضروری عنوان کرد و افزود: در شش سال گذشته نرخ کارمزد و حق السهم دفاتر تغییر نداشته و این در حالی است که مولفه های موثر بر قیمت تمام شده خدمات، رشد نشان می دهد و به این موضوع باید توجه داشت.

وی افزود: در روزهای گذشته افتتاح 22 دفتر بیمه درمانی در تهران انجام گرفت و در حال حاضر قرارگاه عملیاتی پیشخوان دولت در این معاونت بی وقفه در حال بررسی سایر خدمات قابل واگذاری به دفاتر است. وی تصریح کرد: تا پایان امسال 30 دفتر بیمه درمانی دیگر در استان تهران و صدها دفتر در سراسر کشور به پیشخوان بیمه خدمات درمانی مجهز می شوند.

بزرگیان از واگذاری قریب الوقوع خدمات بیمه تجاری آنلاین و کارت سوخت و امور مالیاتی به دفاتر پیشخوان دولت خبر داد.


 
دفاتر پیشخوان استان تهران برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کنند
ساعت ٩:٠٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/٢٠   کلمات کلیدی:
دفاتر پیشخوان استان تهران برای دریافت کد اقتصادی ثبت نام کنند
 

 انجمن دفاتر پیشخوان استان تهران اعلام کرد: در چارچوب توافق انجام شده با شرکت ارتباطات سیار مقرر شده است که برای حفظ حقوق دفاتر در اعمال قانون

مالیات ارزش افزوده ،یکایک دفاتراستان تهران برای دریافت کد اقتصادی در سایت اداره کل مالیات ارزش افزوده استان تهران به آدرس www.evat.ir ثبت نام کنند.

به گزارش کمیته ویژه پیگیری مالیات ارزش افزوده انجمن، درجلسه نهایی که این هفته با حضور کارشناسان شرکت ارتباطات سیار بمنظور بررسی حقوق قانونی دفاتر در اجرای مقررات اخذ 3% مالیات ارزش افزوده و جلوگیری از شمول جرایم تاخیر برگزار شد، توافق شد شرکت ارتباطات سیار 3% مالیات ارزش افزوده دریافتتی از مشترکان را بابت خدمات ارائه شده در دفاتر، در پایان هر ماه همزمان با واریز حق السهم  دفاتر به حساب آنان واریز  نماید .

طبق همین گزارش مدیران دفاتر برای پیشگیری از اعمال جرایم دیرکرد،باید هر چه سریعتر با ثبت نام در سایت امور مالیاتی و دریافت کد اقتصادی ، شرایط لازم را برای کسر مالیات ارزش افزوده از حساب فیمابین با شرکت ارتباطات سیار احراز نمایند.


 
راه اندازی سامانه پی گیری شکایات شهروندان از دفاتر پیشخوان تهران
ساعت ۸:٥۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/٢٠   کلمات کلیدی:
راه اندازی سامانه پی گیری شکایات شهروندان از دفاتر پیشخوان تهران
 

به نقل از سایت انجمن دفاتر پیشخوان خدمات دولت استان تهران
انجمن صنفی دفاتر پیشخوان تهران با فعال سازی یک سامانه پی گیری شکایات شهروندان در دبیرخانه انجمن، آمادگی خود را برای دریافت و پی گیری شکایات از عملکرد دفاتر پیشخوان استان اعلام کرد.

به گزارش سایت " اد پیشخوان " در پی تصمیم کمیته اجرائی کارگروه استان برای پی گیری شکایات شهروندان از دفاتر ارئه دهنده خدمات، انجمن صنفی دفاتر پیشخوان تهران با راه اندازی سامانه آنلاین رسیدگی و پاسخگویی مستقیم به شکایات مراجعان به دفاتر پیشخوان تهران از طریق پرتال و دبیرخانه انجمن، از شهروندان تهرانی درخواست کرده است که با طرح مستقیم شکایات خود از دفاتر و پی گیری و دریافت پاسخ های مقتضی از طریق پرتال انجمن و تلفن های روابط عمومی 88544701-021 ، امکان رفع اشکالات کاری دفاتر را فراهم سازند.

لازم به توضیح است که برای دسترسی به سامانه پی گیری شکایات در پرتال " اد پیشخوان " شهروندان تهرانی می توانند به آدرس : www.Tehran-pishkhan.ir  مراجعه نمایند.


 
افتتاح 35 پیشخوان بیمه درمانی در تهران
ساعت ۸:٢٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/٢٠   کلمات کلیدی:
افتتاح 35 پیشخوان بیمه درمانی در تهران      
  

 

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با اشاره به اینکه در حال حاضر 18 هزار دفتر پیشخوان دولت در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: ‌برابر برنامه پنجم حداقل شش هزار دفتر پیشخوان دولت روستایی باید طی پنج سال آینده راه‌اندازی شود.
به گزارش خبرنگار «اجتماعی» ایسنا، احمد بزرگیان در مراسم «آغاز به کار دفاتر پیشخوان ارائه کننده بخشی از خدمات سازمان بیمه خدمات درمانی» با تاکید بر اینکه قانون مدیریت خدمات کشوری مشارکت جدی مردم در اداره امور را تکلیف کرده است، عنوان کرد: بر اساس ماده 24 این قانون همه دستگاه‌ها مکلفند که امور حاکمیتی را از امور تصدی‌گری تفکیک و امور تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کنند.

به گفته وی در ماده 37 و 38 قانون مدیریت خدمات کشوری، الکترونیکی کردن فرآیندها و خدمات و واگذاری آنها به دفاتر پیشخوان به دستگاه‌های مختلف تکلیف شده است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با بیان اینکه دولت در مناطقی که بخش خصوصی امکان ورود ندارد، دفاتر پیشخوان راه‌اندازی می‌کند، تاکید کرد: عمده دفاتر پیشخوان فعال در حال حاضر دفاتر خصوصی هستند که خدمات دولتی ارائه می‌دهند.

بزرگیان با اشاره به ابلاغ آیین نامه مربوط به دفاتر پیشخوان در خردادماه سال جاری عنوان کرد: باید حداقل 20 تا 30 درصد وظایف دولت که جنبه تصدی‌گری دارند را به دفاتر پیشخوان واگذار کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت توزیع منطقی دفاتر پیشخوان بر اساس جمعیت، اظهار کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت، یک دفتر پیشخوان فعالیت کند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور با اشاره به پیش بینی اعتبارات لازم برای توسعه واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی در سال آینده، گفت: علاوه بر راه‌اندازی دفاتر پیشخوان، بررسی صلاحیت‌های عمومی و تخصصی افرادی که در این دفاتر فعالیت می‌کنند نیز ضروری است.

به گفته وی برابر ماده 22 قانون مدیریت خدمات کشوری، فعالان این عرصه باید تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته و نیز خرید خدمت آنها تضمین شود تا بتوانند به فعالیت خود در فضایی قابل قبول ادامه دهند.

بزرگیان با اشاره به ارائه خدمات صدور و تمدید دفترچه بیمه خدمات درمانی از سوی 35 دفتر پیشخوان دولت از امروز، یادآور شد: پس از صندوق خدمات درمانی، دستگاه‌های دیگری همچون وزارت صنایع و صندوق تامین اجتماعی در عرصه واگذاری امور به دفاتر پیشخوان، گام خواهند گذاشت.

بزرگیان خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها در حال تفکیک امور تصدی‌گری از امور حاکمیتی هستند و امیدواریم در سال 90 زمینه واگذاری حداقل 15 تا 20 خدمت به دفاتر پیشخوان فراهم شود.

وی همچنین از تفاهم با بانک مرکزی برای اعطای تسهیلات بانکی به فعالان دفاتر پیشخوان دولت خبر داد و اظهار کرد: رقم این تسهیلات در حال حاضر مشخص نشده و بر اساس تعداد دفاتری است که راه‌اندازی خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری دست کم 200 دفتر پیشخوان دولت جدید در کشور آغاز به کار کند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور از فعالیت 2 کمیته در این معاونت به منظور رسیدگی به امور مربوط به پیشخوان دولت خبر داد و در این باره گفت: کمیته تخصصی پیشخوان موظف به شناسایی خدمات قابل واگذاری به بخش خصوصی و نیز عقد تفاهم نامه با دستگاه‌ها در این رابطه است.

وی ادامه داد: کمیته فنی نیز توانمندی و صلاحیت‌های تخصصی شرکتهایی که مایل به فعالیت در این عرصه هستند را بررسی می‌کنند.


 
مقدمه
ساعت ٦:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:

با سلام

این وبلاگ در راستای معرفی پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی کشور به هموطنان و تبادل نظر در زمینه صنفی بین همکاران و اشاعه و ترویج دولت الکترونیک  ایجاد گردیده است امید است روزی برسد که تمامی فعالیتهای دولتی و اداری توسط دفاتر پیشخوان دولت به منظور کاهش سفرهای شهری که منجر به صرفه جویی در هزینه ، زمان و کاهش آلودگی زیست محیطی صورت پذیرد. 


 
صدور مجوز پیشخوان بیمه خدمات درمانی در دفاتر کشور
ساعت ٥:٥۱ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:
صدور مجوز پیشخوان بیمه خدمات درمانی در دفاتر کشور        
 
 

 

احمد بزرگیان، معاون نوسازی و تحول اداری ریاست جمهوری در نامه ای به دکتر محمدباقر هداوند مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی مجوز آغاز به کار این سازمان را در سطح کشور در دفاتر پیشخوان دولت صادر کرد.

براساس این نامه، سازمان بیمه خدمات درمانی در شهرهای بزرگ به ازای هر 20 هزار نفر جمعیت و در شهرهای متوسط و کوچک به ازای هر 15 نفر جمعیت مکلف به ایجاد پیشخوان بیمه درمانی در یک دفتر پیشخوان دولت حائز شرایط با رعایت پراکندگی جغرافیایی گردید.

ضمنا این اختیار به مدیران کل بیمه خدمات درمانی استانها داده شد که حسب ضرورت نسبت به افزایش پوشش و آمایش پیشخوان خدمات اقدام نمایند. در حال حاضر 1106 شهر کشور قابلیت دریافت خدمات بیمه ایرانیان را با مجوز صادره خواهند داشت. (مشاهده اسامی شهرها و آمار رسمی جمعیت)

دفاتر مجاز دارای پروانه در سراسر کشور می توانند با مراجعه به ادارات کل بیمه درمانی به استناد این مجوز نسبت به ارائه تقاضا و عقد قرارداد اقدام نمایند.


 
خدمت جدید - ثبت نام بیمه ایرانیان
ساعت ٤:٢۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:
خدمت جدید - ثبت نام بیمه ایرانیان        
  
 

 

ثبت نام اینترنتی بیمه خدمات درمانی برای کلیه دفاتر پیشخوان دولت در سطح کشور امکان پذیر شد.

براساس نامه سازمان بیمه خدمات درمانی، این امکان برای کلیه کاربران از طریق شبکه اینترنت برقرار است. لازم است کاربران با احراز هویت دقیق مراجعین، اطلاعات متقاضی و خانواده وی را در این سامانه وارد نموده و در پایان فرم نهایی را  چاپ و در اختیار وی قرار دهد. متقاضی یک هفته بعد با مراجعه به یکی از مراکز صدور دفترچه بیمه در دفاتر پیشخوان دولت، نسبت به واریز وجوه دولتی و دریافت دفترچه 24 ساعت پس از تحویل مدارک اقدام خواهد کرد.

ثبت نام در این طرح، هیچ شرایط خاصی ندارد و صرفا با ارائه شناسنامه و کدملی امکان پذیر است. متقاضیان در صورت مراجعه به نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی (ره) می توانند از معافیت کامل حق بیمه برخوردار شوند.

متقاضی پس از ثبت نام باید تصویر همه صفحات شناسنامه سرپرست و صفحه اول سایر اعضای خانواده و کارت ملی آنها را جهت صدور دفترچه ارائه نماید.

مزیت ثبت نام اینترنتی، عدم نیاز بعدی به استعلام بیمه ای جهت صدور دفترچه این متقاضیان است که موجب کاهش مدت پاسخگویی به متقاضی می گردد.

حق بیمه خدمات درمانی در حاضر به ازا هر نفر 44 هزار تومان است و هزینه صدور دفترچه نیز 1000 تومان به ازای هر نفر می باشد که با معرفی نامه کمیته امداد و سازمان بهزیستی، 100 درصد حق بیمه افراد رایگان خواهد بود.

بهای تمام شده ثبت نام اینترنتی متقاضیان این خدمت به ازای هر نفر 5000 ریال ارزیابی شده است.


 
آدرس وب سایت جدید انجمن صنفی دفاتر پیشخوان خدمات دولت تهران
ساعت ۱۱:۱٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:

 اطلاعیه

به نقل  از سایت انجمن استان تهران 

   
 

دفاتر محترم پیشخوان استان تهران

 انجمن استان تهران به مناسبت دهه مبارک فجر و در راستای ارائه خدماتی متمایز قدمی تازه برداشته تا خدمات خود را باکیفیتی بهتر از گذشته به شما عزیزان عرضه نماید .به همین دلیل و در جهت گسترش خدمات الکترونیک و خبررسانی بهتر ، سایت جدید خود را جهت بهره برداری عموم به آدرس :

www.tehran-pishkhan.ir

معرفی می نماید واز این پس می توانید تمامی اطلاعات مربوط به انجمن را در این سایت دنبال کنید . 


 
اطلاعیه شرکت هولدینگ کشوری دفاتر پیشخوان خدمات ایرانیان
ساعت ۱۱:۱۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:

اطلاعیه شرکت هولدینگ کشوری دفاتر پیشخوان خدمات ایرانیان

با توجه به تماس های مکرر دفاتر از استان های مختلف مبنی بر واریز وجوه سهام شرکت هولدینگ در شرکت های استانی، به اطلاع می رساند تا کنون به جز چند استان یزد، خراسان رضوی، اصفهان، اهواز، مازندران که به نحوی محدود سهام استانی را واریز کرده اند، دیگر شرکت های استانی فقط مبلغ 200000 ریال اولیه را واریز نموده اند.
بنابراین دفاتر برای تعیین تکلیف و واریز وجوه به شرکت های استانی خود مراجعه کنند.
لازم به یادآوری است که تنها دفاتری مشمول طرح تجمیع تضامین خواهند شد که وضعیت سهام آنها در هولدینگ کشوری مشخص گردد.


روابط عمومی هولدینگ کشوری


 
پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات
ساعت ۱۱:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:

هفدهم بهمن با حضور وزیر ارتباطات؛
پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات آغاز بکار کرد

پنچمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع "رگولاتوری "امروز با حضور متخصصین و مسئولان حوزه ICT و اپراتورها آغاز بکار کرد.

ابراهیم دربانیان رییس ستاد برگزاری همایش ضمن اعلام این مطلب گفت: مراسم آغاز این همایش از ساعت 8:30 صبح امروز یکشنبه 17 بهمن ماه سالجاری در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.
وی افزود: بر این اساس و با توجه به اهمیت تبیین وظایف و مسئولیت‌های «رگولاتوری» و لزوم معرفی ظرفیت‌ها، تولید ادبیات و محتوای تخصصی و همچنین آسیب‌شناسی وضعیت فعلی آن، اعضای کمیته علمی این همایش ضمن تعیین «رگولاتوری» به عنوان موضوع اصلی ، به بررسی 48 مقاله واصله در مدت زمان تعیین شده پرداختند و 7 مقاله برتر را برگزیدند.
"رگولاتوری، توسعه و اقتصاد " نیز با موضوعات تعرفه خدمات، USO، برنامه‌های آینده ، اقتصادی کردن سرویس‌ها در کشور، چالش‌های آینده، تخمین نیاز بازار، سرمایه گذاری‌خارجی به عنوان محور سوم و "رگولاتوری، استانداردها و خدمات " با موضوعات تهدیدات سایبری و نقش رگولاتوری، انتقال دانش، کیفیت خدمات، استانداردسازی مطلوب، امنیت ارتباطات، روش‌های صدور پروانه جدید، تأیید نمونه تجهیزات مخابراتی و پایش طیف به عنوان چهارمین محور مقالات بود.
در انتهای این همایش یک روزه که با همکاری سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی انجام می شود میزگرد رگولاتوری با حضور مسئولان ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و اساتید خبره این حوزه برگزار خواهد شد.
در این همایش معاونان و مسئولان ارشد وزارت ارتباطات وفناوری ارتباطات ,سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی , مدیران ارشد اپراتورها , اساتید دانشگاه های کشور,دانشجویان و خبرنگاران حوزه ICT حضور فعالی خواهند داشت.


 
درخواست اروپایی‌ها از ایران برای انتقال تجارب دفاتر مخابرات روستائی
ساعت ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:
درخواست اروپایی‌ها از ایران برای انتقال تجارب دفاتر مخابرات روستائی        
 
 

خبرگزاری فارس: وزیر ارتباطات گفت: سال گذشته در اجلاس اتحادیه بین‌المللی مخابرات در ژنو، یکی از همکاران نقشه دفاتر ارتباطی روستائی را ارائه کرد که این موضوع از سوی برخی کشورهای اروپایی تحسین و خواستار انتقال تجربیات ایران در این زمینه به آنها شدند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، رضا تقی‌پور در پنجمین همایش ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: تاثیر ICT در جوامع امروز بر کسی پوشیده نیست و می‌تواند به عنوان موتور اصلی و محرک حوزه‌های تحول ساز ایفای نقش کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: امروز ICT نقشی بسیار اساسی در تمامی حوزه‌ها ایفا کند و ما نیز اگر در این راستا نتوانیم حمایت‌ها و هدایت‌های خود را در جهت محورهای توسعه این بخش ایفا کنیم، نه تنها در راستای تعالی این حوزه گام برنداشته‌ایم بلکه موجب مانعی برای پیشرفت سایر حوزه‌ها نیز خواهیم بود.
وی با اشاره به توجه دیرینه به موضوع پیشرفت و توسعه در کشور گفت: ایران جزو نخستین کشورهایی است که به منظور استفاده از تجربه و راهبردهای سایر کشورهای عضو، در اتحادیه جهانی مخابرات عضو شد.
وی تاکید کرد: دولت‌ها با تصدی‌گری مانع توسعه‌ بخش‌های مرتبط با ICT خواهند شد و در ایران تصدی‌گری دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار کم است.
وی ادامه داد: کشور و دولت ما به دور از تصدی‌گری‌های دولتی، ضرورت پیشرفت را درک کرده و به واسطه آن بخش‌های غیردولتی را برای توسعه ICT فعال کرده است؛ در کنار این موضوع اعمال نظارت و مدیریت از سوی حکومت و دولت ضروری است.
تقی‌پور با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله کشور گفت: در افق 1404، اهداف روشنی از جمله رتبه اول کشور در منطقه ترسیم شده است و همچنین می‌توانیم در جهت توسعه و پیشرفت الگویی برای سایر کشورهای جهان باشیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر فاصله زیادی تا آن جایگاه داریم ولی رگولاتوری می‌تواند با نظام‌دهی و نظام‌بخشی در این حوزه جایگاه کشور را ارتقا دهد.
وزیر ارتباطات دفاتر ICT روستایی کشور را یکی از عمده محورهای برجسته در راستای اهداف وزارت ICT عنوان کرد و گفت: سال گذشته در اجلاس اتحادیه جهانی مخابرات در ژنو، یکی از همکاران نقشه این دفاتر را ارائه کرد که این موضوع برای بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اروپایی حائز اهمیت بود تا جایی که از ما خواستار انتقال تجربیاتمان شدند.
وی افزود: خصوصی‌سازی در حال حاضر جایگاه ویژه‌ای در متن فعالیت‌های ما دارد و با صدور پروانه‌های لازم و شناخت کافی سبب ثبات در این حوزه شده‌ایم و نگذاشته‌ایم که ورود تکنولوژی جدید موجب هرج و مرج و آسیب‌ شود.
وزیر فناوری اطلاعات با اشاره به ذی‌نفعان رگولاتوری گفت: مردم و خدمت‌گیرندگان، اپراتورها و ارایه‌دهندگان خدمات، دولت‌ها و حکومت‌ها، صنعت و اشتغال و مجامع بین‌المللی از جمله این ذی‌نفعان محسوب می‌شوند.
تقی‌پور عنوان کرد: ‌امروزه کشور در حوزه ارتباطات صوتی و دیتا، جایگاه ویژه و مناسبی دارد؛ هرچند که در حوزه تصویر نیاز به توجه ویژه‌ای داریم و شاید یکی از دلایل عدم پیشرفت حوزه، فقدان دانش مقررات در آن بوده است زیرا تمامی جوامع در برخورد با تکنولوژی‌های جدید نیازمند تسلط به آن دانش هستند.
وی افزود: با وجود این که امروزه در بحث ارتباطات باند پهن، در بسیاری از کشورها شاهد ابهام و نوعی آشفتگی هستیم، خوشبختانه در کشور ما با کشیدن فیبر نوری به در منازل، با استقبال خوبی مواجه شد.


 
درخواست مجوز برداشت نقدی حق السهم دفاتر
ساعت ۱۱:۱٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٩/۱۱/۱٧   کلمات کلیدی:
درخواست مجوز برداشت نقدی حق السهم دفاتر        
 
 

معاون رئیس جمهور در نامه ای از وزیر امور اقتصادی و دارایی خواست تا مجوز برداشت حق السهم دفاتر پیشخوان دولت را صادر نماید.

زهیر طیب مشاور معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان این مطلب افزود: طبق آیین نامه دفاتر پیشخوان دولت، 3 نوع پرداخت در قالب کارمزد، حق السهم و تعرفه در ازای خدمات دفاتر در نظر گرفته شده است. وی افزود: تعرفه مبالغی است که قانونا و با مجوز مجلس محترم در ازای خدمات به عنوان درآمد دولت اخذ و به خزانه کشور واریز می شود. حق السهم نیز بخشی از دریافتی دولت است که بابت خدمات دفاتر به آنها پرداخت می شود و کارمزد نیز مبالغی است که بدون ورود به حسابهای دولتی و مستقیما در ازای خدمات توسط دفاتر اخذ می شود. وی ادامه داد: سیاست کلی در واگذاری خدمات، کاهش معطلی و حذف مراحل قابل تعدیل در ارائه خدمات است که براین اساس جایگزینی کارمزد به جای حق السهم یکی از تدابیر اتخاذ شده است. وی افزود: همچنین در خدماتی که حق السهمی از سوی دستگاه خدمات دهنده به دفاتر پرداخت می شود، پس از بررسی و برگزاری جلساتی با نمایندگان وزارت امور اقتصادی و دارایی به این نتیجه رسیدیم که مانند برخی موارد مشابه که کارگزار دولت، حق السهم خود را نقدا پیش از واریز به حسابهای دولتی برداشت می کند، این اقدام انجام پذیر است و لذا پیشنهاد این موضوع با امضای دکتر فروزنده معاون رئیس جمهور و رئیس کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان دولت به دکتر سید شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی منعکس شد تا پس از صدور این اجازه، اقدامات لازم صورت پذیرد.

مشاور رئیس کمیته تخصصی پیشخوان دولت افزود: مهم ترین موضوع در موفقیت طرح دفاتر پیشخوان دولت در کوتاه مدت، توجه عاجل به اقتصاد دفاتر و در میان مدت هدایت دستگاههای اجرائی به واگذاری خدمات به دفاتر است که این دو موضوع در دستور کار معاونت قرار دارد. وی در پایان خاطر نشان کرد: اقدامات معاونت، همزمان به دفاتر شهری و روستائی تسری دارد و تمامی دفاتر ict روستایی، به موجب آیین نامه مصوب دولت محترم، دفتر پیشخوان دولت محسوب می شوند.